Småstadsproblem

Jag blir så trött varje gång jag ska försöka laga mat i Linköping. Det finns inte något KRAV-märkt kött här alls! Igår ringde jag coop forum och de skulle få in KRAV-märkta lammkotletter idag. Idag när jag ringer så inser jag att killen inte hade vatat skillnaden på KRAV-märkt och Svenskt. Han hade fått in svenska kotletter. Kan man stämma någon för okunnighet? Har ringt ytterligare 7 butiker nu men det är ingen som tar in annat än kravmärkt köttfärs för det är ju så dyrt. Vad är det för argument?! Hur ska Linköpingsborna kunna börja handla mer miljövänligt om det inte ens finns miljömärkta varor i butikerna? Jag längtar hem till Stockholm.

Vet inte vad det blir till huvudrätt längre men jag har hittat en god tårta jag ska prova till efterrätt.

Trevlig helg så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0