Dags att ta tillbaka kontrollen

Det är nio dagar kvar till lön och jag har övertrasserat mitt konto med 123.67 kr. Det låter förmodligen väldigt illa i de flestas öron men faktum är att jag är på väg tillbaka. Jag har legat väldigt efter i ekonomin den sista tiden och när lönen kom i senast den 25 februari hade jag en skuld på 3150kr att betala tillbaka. Mina totala inkomster den här månaden var 8650kr så 124kr back känns inte helt hopplöst.

Nästa månad kommer mina skulder + övertrasserinsavgifter att vara begränsade till 595kr vilket kommer ge mig möjlighet att börja spara igen. Känns skönt. Tidigare har jag sparat det som blivit över vid månadens slut men nu tänkte jag göra som familjen Rockefellers uppfostrat sina barn. Att spara 10% av min totala inkomst. Nästa månad kommer jag få in 8332kr så jag ska alltså spara 833kr. Rockerfellerbarnen uppmanades dessutom att skänka 10% till välgörande ändamål men jag tror mer på att försöka handla miljövänligt och kanske köpa en Situation Sthlm ibland. Mina horoskop avråder strängt att jag gör några stora inköp i april så när jag betalt mina räkningar, lagt undan till bensin och mat och sparat 833kr kommer jag ha ≈1500kr kvar. Om ni inte lurar ut mig på för många partaj kanske jag kommer kunna spara ännu mer. Det vore skönt.

Dagen har flutit på bra. Fick äggfrukost hos Matson, åkte en sväng förbi VTI och sedan till stallet för att vara hästskötare åt mamsen som hade hoppträning. Mina knäskador har verkligen varit bra för hennes utveckling. Hon är jätteduktig nu! Väl tillbaka på VTI hade jag lite problem med internetuppkopplingen men jag fick lite gjort.

Vet inte riktigt vad kvällen bjuder på än men det blir nog bra.

Ha en fortsatt trevlig helg så ses vi snart!

Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0