Nya tider

Jag försöker komma på varför jag mår som jag mår och har kommit fram till att något som förändrats den senaste tiden är min kosthållning. Tidigare har jag alltid ätit flingor musli eller gröt till frukost men sedan en tid tillbaka har jag frossat i mackor. Mina middagar har ochså förändrats. Nu när jag inte riktigt bott på någon fast punkt utan flängt runt mellan mamma, Mats och Jenny har matvanorna mer anpassats till vad de har i kylskåpen. Min egen fantasi har därmed också begränsats. Men nu ska det bli ändring! Jag tänker inleda mitt nya liv (egentligen gamla vanliga livet) med en kort fasta. Jag säger varje år att jag ska fasta under vår (den kristna religionens) fasta men jag kan inte komma på att jag gjort det en ända gång! Det verkar finnas många olika varianter av fasta och det vanligaste verkar vara saftfasta vilket innebär att man bara dricker potatisavkok och sånna härliga grejor. Jag kommer nog ta det lite piano och tillåta mig att äta frukt, rotfrukter och grönsaker. Däremot ska jag avstå från alla mejeriprodukter, pasta (som det blivit aldeles för mkt av) och kött så klart. För att inte fuska kommer jag redovisa vad jag äter. Inte jättekul för er kanke men jag litar inte riktigt på mig själv annars :)  Om några veckor kommer jag vara mkt mer harmonisk!

Kram kram


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0