Tuff vecka

Den här veckan gör jag en skolturné och besöker 5:or i stockholm. Jag pratar om vad ett universitet är och om forskning. Det är jättekul men jag har blivit lite skrämd över hur olika skolor är. Vissa barn får en helt klart bättre start än andra. Något som inte känns helt schysst. I ett klassrum visste jag knappt var jag skulle stå för det var så trångt och stökigt. Där kändes eleverna nästan apatiska och lärarna verkade också ha tappat livsgnistan. De flesta skolorna känns ändå bra med engagerade lärare och frågvisa barn.

Kvällarna spenderar jag på MISU och jobbar på min teoretiska modell. Det går halvbra men jag har precis hittat en artikel som verkar handla om rätt saker.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0